Dinsdag 10 oktober - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Goeke Loonkels - WaarBenJij.nu Dinsdag 10 oktober - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Goeke Loonkels - WaarBenJij.nu

Dinsdag 10 oktober

Door: Goeke Loonkels

Blijf op de hoogte en volg Goeke

12 Oktober 2017 | Curaçao, Curaçao

Lieve fans,
Leuk dat jullie onze blog weer hebben opgezocht. Bereid je voor op meer nieuws vanuit de Nederlandse Antillen.
Dag twee bij Bambino, een stuk rustiger dan gisteren. Vanwege een nationale feestdag, de dag van Curacao, waren er slechts 4 kindjes op de opvang. We waren ook met 4 mensen personeel, dus lekker veel persoonlijke aandacht voor de kinderen. Dit creëerde voor ons allebei veel meer rust in de manier waarop wij om gingen met situaties en het gedrag van de kindjes.
Vandaag hebben we echt mogen meemaken wat het betekent om deel uit te maken van de organisatie van een kinderdagverblijf. We hadden vandaag namelijk niet alleen meer tijd voor de kindjes, maar we konden ook goed bekijken hoe het er aan toe ging qua organisatie. Daarnaast hebben we de hele dag intensief samengewerkt met onze collega's. Al met al een zeer leerzame ervaring.
Het was vandaag weer tijd om onze bakkunsten (en die van de kinderen natuurlijk) te laten zien! Het idee vanuit Bambino was 'creatief met chocolade'. Zoals je misschien al een klein beetje aan ziet komen, kwam er vanuit de vaste leiding rond een uur of 9 pas het besef dat hier misschien iets voor geregeld zou moeten worden. Ze hadden nog geen vorm gegeven aan dit idee, maar daar was Goeke Loonkels met een geweldig idee!!! Toen er aan ons gevraagd werd of we misschien enig idee hadden hoe we 'creatief me chocolade' konden realiseren, kwamen wij met het idee om met zijn allen van een chocolade fondue te genieten. We hadden onszelf opgesplitst in tweetallen. Het ene tweetal bleef bij de kinderen en het andere duo is naar de supermarkt gegaan om vers fruit in te slaan. Het was een heerlijke middag!
We verbazen ons nog steeds over de Antilliaanse mentaliteit: het nog geen seconde vooruit denken. Maar wanneer je dat probeert los te laten, en je focust op alle leuke dingen, is het absoluut niet moeilijk om er een geslaagde dag van te maken bij het Landhuis Bambino.
Tot later jongens en meisjes...

PS. Duimpje omhoog en vergeet niet te abonneren!